2017. okt 06.

Speciális igényű gyereket nevelek és Nem Vagyok Szaranya!

írta: Zűrzavaros Család
Speciális igényű gyereket nevelek és Nem Vagyok Szaranya!

 

Két SNI (szenzoros, akadályoztatott beszédfejlődésű) kisfiú anyukájaként a média, ismerősök, Raschburg, Vekerdy és az anyósom által felállított sztenderdek alapján bizony SZARANYA vagyok. Rosszabb napjaimon – értsd a szokásosnál is kevesebb alvás után – be is dőlök. Igen, ezt a cikket kialvottan írom ;)

Szóval, mi támasztja alá szaranyaságomat:

  1. A gyerekeim sokszor felemás zokniban (de hasonló színvilággal) járnak. lsd 4-es pont.
  2. Nálunk gyakran van tele a mosogató
  3. Szét vannak hagyva a játékok, nap végén van hogy csak csapást vágni van időm.
  4. Extra nagy mosógépet vettünk, hogy elég legyen heti 2-3 mosás. Igen 2 gyerekkel.
  5. Az én gyerekeim néznek tv-t. Sőt evés közben is nézik. Szenzoros a gyerek és így is alig eszik, zavarja a textúra stb. a tv segít elvonni a figyelmét. Köszi a kommentet, de szenzoros gyerek nem eszik majd ha éhes, inkább éhezik. Ha nem lenne így napi fél-1 óra békém megőrülnék: se szitter, se nagymama, csak magunkra számíthatunk, nincs pihenés.
  6. Kiabálok, többször. Volt, hogy ellöktem. A sok kudarc, beszédgond miatt fusztrált a nagy és életveszélyesen verte a kicsit.
  7. Helikopter anya vagyok. Vagy legalábbis olyasmi.
  8. A gyerek áprilisban is téli cipőben jár, nem hord ünneplőt, kizárólag tréninget.

És igencsak jó anya vagyok, mert:

  1. A gyerek áprilisban is téli cipőben jár, nem hord ünneplőt, kizárólag tréninget. Mert szenzoros és zavarja a ruha, meg az évszak váltás. És én ezt megengedem neki, a rosszaló megjegyzések és ovónői panaszok ellenére.
  2. Mert nem adtam fel és én diagnosztizáltam, a sok felkeresett szakértő szerint és persze Raschburg stb szerint ok volt, hogy nem beszélt a gyerek és mindenkinek volt egy ismerőse, aki 4 évesen szólalt meg... és még én fedeztem fel a refluxot is.
  3. Utána olvastam és egy mentor anyuka segítségével összeraktam egy működő fejlesztési tervet, amit végigviszünk, hordjuk, visszük, keresünk, fizetünk. És működik, ami nem azt menet közben átvariáljuk.
  4. A játszón szorosan a nyomában loholok a nagynak, megelőzendő a csúfolódás, segítendő a barátkozás. sokszor a másfél éves kárára. És így vannak barátai, tud játszani, nem csúfolják.
  5. Utánajártam az ételintoleranciák, allergiák, reflux stb hadának. Én sütöm még a kenyeret is.
  6. Ennek ellenére a gyereknek van gyerekkora: játszótérre járunk, szülinapon tortát eszik, barátai vannak, hobbijai.
  7. 5 éve óránként kétóránként kelek, de ez csak kismértékben befolyásolja a türelmemet.
  8. sok keresés, 3 váltás után találtam egy olyan ovit, ahol megértik, elfogadják és vannak barátai. Boldog.
Szólj hozzá

személyes